25 February 2015

Aku dan Malam



Lewat aku membasah badan malam ini.. lewat aku menyegarkan diri malam ini.. Kepenatan singgah hingga memanggil-manggil kemalasan agar menyapa pada diri !!

Segar sudah diri ini sekarang !! Seperti rutinnya, menyapu lotion seluruh badan selepas mandi !! berwngi-wangian setiap malam agar lebih tenang tidur ku !!

Menyapu toner serata wajah !! Lalu mengoles serum kemuka !! Biar esok berpadu-padu cantiknya !! Biar esok berseri-seri di pandang sang lelaki pujaan !!

Arrgghh.. lelaki itu, memuja-muja di malam hari..hampir setiap malamnya memuja aku !! Selalu membuat hati rindu !!

Malam ini aku mahu lena seawalnya !! Cemuih menghadap lappy menjengah webstore sana sini untuk melaksanakan tugasku !! Buku kesayangan yang menjadi pujaan, ku tutup rapat dengan menyelitkan bookmark hadiah dari Kak Mazni !! Bukan masanya membaca buku !! Telefon bimbit ku tepis ke sisi siku kanan !! Ya, bukan masa untuk aku berbual manja malam ini !! Maafkan aku wahai kesayangan.. Blog ku tulis !! ini pengakhiran !! Mata sudah minta pejam !! Kepala sudah mahu diusungkan bantal !! Badan sudah sedia untuk di baringkan !!

Maafkan bonda wahai Cekmot dan Abubu.. Malam ini bukan malam untuk kita berkasih sayang !! Bonda penat dengan hari !! Hari yang sibuk bagai tidak punya masa untuk diri sendiri !! Maafkan aku wahai TV, kau bukan kawan untuk malam ini !! Maaf..aku harus lelap mata !!

Maaf kalian, entry ini seakan bosan !! 

No comments:

Post a Comment