28 February 2015



Kalian pernah mengadu?? Kepada siapa kalian mengadu?? Aku juga selalu mengadu.. Sangat cliche jika aku katakan aku mengadu pada Allah.. Ya Dia memang tempat terbaik untuk mengadu.. Tapi tak perlu kita hebahkan.. kerana mampu saja menjadi riak.. bukan susah menjemput riak !! Bercakap sedikit seperti kita yang bagus juga menjemput riak !! Maaf..

Aku mengadu bukan pada manusia, yang mana aku tahu manusia mampu saja berpaling muka !! Mampu juga menjadi talam dua muka !! Ya, jangan mudah mengata orang, terkadang kita juga ada mengumpat manusia lainnya.. Semoga diampunkan dosa itu !!

Aku mengadu pada diary.. Ya, sedikit kelakar disitu, dimana wanita separa lelaki berhati keras dan berjiwa lasak seperti aku punya diary untuk ditulis.. Ketawalah kawan-kawan maya !! Ini peluang kalian untuk mentertawakan aku.. Tapi bukan setiap harinya aku menulis disitu.. Aku menulis hanya bila aku terasa ingin mengadu.. 

Aku bukan menulis dengan bahasa dan huruf biasa.. Aku cipta simbol dari A-z dan dari 0-10 yang mana simbol itu yang hanya aku memahaminya.. Cara ini pernah Hot satu ketika dulu.. Aku masih menggunakannya.. Diary adalah hati aku.. Ia adalah jiwa aku.. dan seperti kalian, aku juga punya rahsia !!

Jangan menafikan !! Terkadang kita memendam rasa.. Terkadang kita memujuk hati sendiri agar memadam rasa sakit.. Ya itu juga rahsia !! Merahsiakan rasa hati untuk menjaga hati lainnya..
Aneh bukan?? Kita biasanya selalu tidak adil pada hati sendiri !!

Dan diary menjadi tempat aku meluahkn rasa hati.. yang mana tidak seorang pun tahu.. Cukup aku tanam dalam buku !! Hanya Allah dan aku saja yang tahu !!

Semoga malam kalian tidak terisi dengan rahsia..
Selamat malam dan Salam..

No comments:

Post a Comment