05 March 2015

Si Dia Yang Hangat




Semalam aku penat..keletihan dengan duniawi.. terlalu sibuk dengan urusan itu dan ini..
Petang semalam hujan maha lebat.. Aku yang selalu takut dengan guruh, sembunyi dibalik comforter !!

Tiba-tiba aku merindu.. Terlalu rindu !!
Merindu si peneman aku !! Yang selalu ada dengan aku di bawah comforter itu, di saat hujan lebat menyirami bumi dengan dentuman guruh dan kilat yang sabung menyabung bersama angin yang kencang !! Merindu sidia yang menghangatkan riba dan pelukan aku !!

Segumpal kapas gemuk itu bukan lagi dalam dakapan aku !! Semalam, walau sejuk menjerkah ketulang, ada kehangatan rindu dalam sanubari.. Tiada lagi si peneman yang selalunya baring antara muncung-kemuncung dengan aku.. Tiada lagi drama memandang mata sesama sendiri di bawah comforter tatkala guruh berdentum !! Tiada lagi terasa sebelah tangannya menarik-narik tangan aku agar membelainya dengan peniuh kasih sayang dan nafsu cinta !!

Tiada lagi !! 

Aku pujuk hati sendiri, yang berlalu biarlah berlalu !! Yang lepas usah dikenang !! 
Tapi aku lebih suka hidup dalam kenangannya.. Aku rindu matanya yang hijau.. Aku rindu pawnya yang gemok !! Aku rindu dia bergesel di kaki aku !! Aku rindu saat dia pantang melihat aku berbaring dan mula memanjat dada !! Aku rindu saat dia tidur dalam pelukan aku !! Aku rindu semua itu !! ya !! terlalu rindu !!

Andai aku mampu memberitahu dia betapa aku rindukannya !! Andai dia tahu betapa aku sayangkannya !! Pompom !! Semoga kau tenang disana !! Bonda rindu untuk mendengar kau mengiow anak ku !! Bonda merinduimu selalu !!

Arghh.. airmata, mudah benar mengalir saat kenangan pompom menghangat hati, selalu saja payah untuk diseka saat kelibat dan bayangan pompom menari di minda !! 
Sudah lah !! Pompom sudah tiada, aku  mahu bersendirian seketika !! Semoga ada yang mampu buat aku senyum sendirian disini !!




No comments:

Post a Comment