11 March 2016

Hati itu Pilu



Malam ini hujan membasahi bumi.. Langit seakan memahami hati aku kini..
Entah, semuanya baik belaka.. Tapi, ada sekelumit perasaan dalam hati ini tidak keruan.. Mudah benar tersentuh.. lebih halus dari biasanya.. Lebih kecil dari sebelumnya..

Tidak ada apa-apa yang mengundang kepiluan hati ini.. Aku sendiri tidak pasti apanya ia !! Cuma merasa ada sesuatu yang tidak kena.. Sesekali ada air jernih yang berlinang bertakung di mata.. Ku seka pantas agar ia tidak memanas ke pipi..

Bukan lelaki itu puncanya !! Bukan !! Bukan !! Bukan dia yang menjadi puncanya.. Antara aku dan dia, kami baik-baik saja !! Jika kalian fikir ada kenangan yang berserpihan di fikiran.. Itu juga bukan puncanya !! Jauh sekali !! Bukan itu !! Aku sendiri tidak pasti !!

Lebih baik aku pejam mata !! Biar aku layankan saja perasaan ini.. biar aku terlelap dengan kepiluan hati.. Moa saja esok pagi aku bangun tanpa kesedihan tidak berasa ini lagi !! Selamat malam semua.. jika punya pendapat apa-apa, tinggalkan saja di ruangan komen.. Akan aku luangkan masa esok hari membacanya.. Terima kasih semua..

No comments:

Post a Comment