20 August 2017

A kampung Style Dinner


Dah nama pun orang melayu. Tekak memang kampung lah.
Malam semalam punya cerita, aku tak tahu nak masak apa, then aku jalan-jalan pergi cari lauk. Ye, tekak aku bukan sennag nak pujuk. Then nampak pulak Ikan Patin.

Aku pun terasa nak makan Patin Masak Lemak Tempyak Cili Api.
Sampai ke Langat aku cari Tempoyak. Tapi tu lah, nasib baik ada sorang makcik ni jual dengan harga RM15 sahaja, makcik ni memang ada jual banyak ulam-ulaman. Aku borong petai jeruk, jering sekali. 

Balik rumah, masak.
Patin Masak Lemak Tempyak Cili Api.


you can find the recipe by click link below :

Then sayur campur dengan Egg Tofu.


Dah alang-alang ada petai jeruk dengan jering ni, aku pun merajin diri buat sambal belacan.


Resepi Jeruk Petai :



Apa lagi? Aku makan penuh lahapnya sampai lupa akan dietku ini.

Takpe cheating sekali sekala.

Kalau kau orang rasa aku meliurkan. Aku mintak maaf, aku just nak share apa aku masak tanpa ada niat nak menu juk-nunjuk pun.

Thanks lah ya, sebab kau orang sudi jengah blog aku membaca. Kalau kau orang tengok aku typo tu, buat-buat faham saj alh. bukan apa, aku malas nak edit balik entry ni, aku jenis type-type apa yanga da dalam otak aku, lepas tu post. Sudah. 

Thank guys ~~




No comments:

Post a Comment