14 August 2017

Bukan Kisah Mimpi

Bukan semua orang punya mimpi indah. Aku contohnya. Selalu sangat punya mimpi yang seram dan menakutkan. Bukan hantu. Bukan jembalang. Bukan mambang.

Terkadang aku lupa apa mimpi aku yang menakutkan tu. Entah apa jenis mimpi. Tapi sampai kadang berpeluh macam berlari dari KL-Johor. Okay, melampau !

Bukan.

Entah la, aku tak tahu nak ceritakan macam mana, yang aku tahu memang menakutkan. Jenis boleh buat movie ala-ala conjuring atau cerita orang makan orang, atau mungkin cerita pembunuhan bersiri. Okay sudah ! Nanti aku melalut lebih jauh kau orang pun pening baca blog aku.

Yang aku tau mimpi tu seram. Eh, lupa nak cakap. Terkadang aku rasa bila terjaga dalam keadaan berpeluh-peluh macam orang berlari dah sampai garisan penamat tinggal nak capai botol air siram kat muka yg mendongak tu, okay tu over gila, aku tahu. Bila terjaga tu, terasa macam ada orang perhatikan aku. Bukan kucing-kucing aku tau. Macam sesuatu sangat.

Paham?

Seram tak?

Aku tengah menaip pun meremang bulu roma tau.

Nanti kalau aku mimpi macam tu lagi, aku beritahu kau orang apa mimpi aku. Tu pun kalau aku ingat la ye.



No comments:

Post a Comment