22 August 2017

Blog Dan Faktor Umur


The thing is happened !

Few years back, actually taklah few years sangat bila bukak cikangkuh.blogspot.my (yang sekarang aku dah unpublish) nampak my last entry was on 2012. WOW !

Blog ni, bukan blog baru. Asalnya ia blog aku yang menceritakan tentang travelling dan kucing-kucing aku serta masakkan aku. Kau orang boleh view label cloud kat sidebar bawah sekali and nampak what kind of blog actually.

Then, aku decide to change the name also change the genre. Bukan apa, faktor umur mungkin. Blogger yang dulu berpuluh ribu followers di Malaysia ni pun kalau kau buka semula blog mereka, amboinya ada yang tak update apa-apa.

Ya, mereka juga menjalani sistem faktor umur sama macam aku. Aku, hari ini dan blog ini hari ini, lebih banyak kisah sendiri yang tak terusik kehidupan orang lainnya.

Ya, lebih banyak untuk talking-to-myself punya note. Macam entry ini juga.

Dan aku ada rasa, blog kali ini, aku nak share aku punya penulisan. Bukanlah aku ni "A" sangat bab penulisan. Tapi just nak share buah fikiran, mungkin juga ada diantara korang yang sama fikiran macam aku atau kau orang jenis opposite cara pemikiran dengan aku.

Then, aku ni jenis suka menulis. Aku banyak cerpen dan cerita pendek yang aku save dalam draft file dan dalam pendrive aku. most of it aku buat zaman 2007-2013. Bayangkan.

Dan aku rasa, nak share kat blog ni, untuk kau orang baca. Kalau kau orang kaki membaca macam aku. Tapi, aku nak ingatkan kau orang yang aku punya nukilan bukan jenis cerita cinta ala-ala drama kat tv maghrib-maghrib tu.

Most of it adalah cerita tentang kehidupan, persahabatan, pembunuhan dan ada satu cerita yang aku ambil dari kisah perang. Similar tapi aku ubah ikut citarasa aku. Maaf, aku jenis perempuan ada taman dalam hati, tapi taman aku bukan untuk aku share dengan semua orang sampai bersemut handphone kau orang.

Zaman berlalu, faktor umur meningkat juga puncanya. Sekarang, orang zaman yang suka tweet lebih dari baca blog. Macam karangan kata mereka. Dasar jenis budak gadget, malas membaca.

So, aku rasa kalau kau orang buka mana-mana blog zaman gilang-gemilang dah luput tu, dah tak ada entry baru tu, kau orang kena faham, they have their own life yang sibuk now. Sibuk basuh baju, kemas rumah, kerja, memasak, basuh bontot anak, okay fine.

Aku dah melalut ni, walaupun sekarang wajtu kerja, mata aku berat semacam. Nak tidur pun ya jugak ni. Sebelum aku terlelap, aku mintak izin beransur dulu.

Aku taip pun dah melalut. tadi actually nak type "aku mintak izin beransur dulu" dah jadi "aku mintak izin berangkut" entah apa-apa. Nasib boleh delete and type semula, kalau ni jenis mesin type zaman jenpun, perghh masak aku.

Okay. Aku chow dulu. Salam




No comments:

Post a Comment